Školní řád - stáhnout
V souvislosti s novou evropskou legislativou, tzv. GPDR, věnujte, prosím, pozornost TOMUTO DOKUMENTU.
Podrobné informace ke směrnici GDPR si můžete stáhnout ZDE, doplňující informace o spolupracujících
organizacích pak obsahuje TENTO DOKUMENT.
Směrnice "Výkon práv subjektů údajů" k náhledu ZDE.
Společenský rozvoj (být přijímán v kolektivu ostatních dětí, umět se zapojovat do činnosti a spolupracovat, umět se řídit pokyny a být pozorný...)
Fyzický rozvoj (zvládat jemnou motoriku a jednoduché cviky na rovnováhu, hry s míčem)
Duševní rozvoj (plynule hovořit o svých zážitcých, schopnost soustředěně poslouchat krátké příběhy a pohádky, rezeznávat barvy, znát své osobní údaje, správně vyslovovat a artikulovat, ovládat zpaměti básničky, písničky a říkanky, projevovat touhu po knihách, znát hry a zapojovat se do nich...)
Vytvořit podmínky pro další rozvoj v základní škole a komunikaci mezi lidmi
Rozvíjet osobnost každého dítěte, aby bylo schopno samostaně myslet, svobodně se rozhodovat, to vše v souladu s obecně uznávanými životními a mravními hodnotami
1. Výchovně-vzdělávací program školy
základní prostředek k dosažení cílů je plnění školního vzdělávacího programu, rozpracovaného do tématických okruhů
při plnění vzdělávacího programu je důležité, aby vedle cílů poznávacích byly plněny i cíle hodnotové, orientované k formování osobnostních rysů a mravních vlastností dětí
2. Klima školy:
zaměřovat se na celkové kulturní prostředí školy, na kvalitu řízení (všechny složky, nejen ředitelka školy) a na systém mezilidských vztahů, ten je dán především vztahy mezi učiteli a dětmi, mezi učiteli a ostatními pracovniky školy, učiteli a rodiči, vztahy mezi vedením školy a pedagogickým sborem a v neposlední řadě i mezi dětmi samotnými
dále rozvíjet loajalitu ke škole, která je dána podporou cílů školy a zájem o vše, co s prací školy souvisí
3. Organizace školy:
mít vypracovaný organizační řád se všemi kompetencemi a organizační dokumenty školy (Vnitřní řád, Provozní řád...), neustále je inovovat, aby odpovídaly skutečným potřebám školy
při vlastním organizování prosazovat osobní zodpovědnost a zainteresovanost, dále autoritu, která vychází z osobních a profesionálních kvalit. Vedle vztahu nadřízenosti a podřízenosti uplatňovat i další formy komunikace (informace, rady, výměna názorů, apod.)
4. Integrované a talentované děti:
škola bude vytvářet prostor pro všechny děti. Individuálním přístupem, dále formou soutěží a nadstandartní nabídkou podporovat talentované děti
ve spolupráci s psychologem pečovat o děti se specifickými poruchymi učení a chování
logopedické péče
5. Spolupráce rodiny a školy:
prosazovat jednotnou výchovu rodiny a školy
pravidelně informovat rodiče nejen o jeho dítěti, ale dávat jim základní objektivní informace o škole, o problematických oblastech při výchově dětí
snažit se rozvíjet oboustranný tok informací (škola, rodina). Tyto informace předávat i širší veřejnosti
požadovat na rodičích, aby se při rozhovoru s dítětem zajímali o jeho práci ve škole
při obtížích spolupracovat s třídními učitelkami a psychologem
připravovat pro rodiče vysoupení dětí, výstavky, další společné akce, apod.